Výhody studia - mezinárodní maturita
Mezinárodní anglická maturita a technologie versus nekvalitní české vzdělání a zastaralé metody na českých školách
Studentům již nestačí jen česká maturita a hledají další možnosti, jak prokázat zahraničním univerzitám, že jsou nejvhodnějšími kandidáty pro přijetí. Někteří zase chtějí nejlepší uplatnění na trhu práce, a to právě u zahraničních firem.
Pro zahraniční univerzity i zahraniční firmy stále není česká maturita dostatečným důkazem kvalitního vzdělání. Jen málo středních škol nabízí studentům možnost studovat část předmětů v angličtině a udělat si kromě české celostátní maturity i mezinárodní anglickou. Na tuto problematiku jsme oslovili Ing. Máriu Václavíkovou, ředitelku Obchodní akademie v Praze 9 Satalicích.
Odkdy možnost mezinárodní anglické maturity pro studenty organizujete a jakou s ní máte zkušenost?
„Spolupracujeme s Anglií a vyučujeme anglický program od roku 1995, zpočátku jsme byli pobočkou anglické partnerské školy. Od roku 2000 jsme získali samostatnou licenci na výuku anglického programu obor Business, a to jak na úrovni mezinárodní anglické maturity, tak na úrovni vyšší odborné.
Ve spolupráci s anglickými univerzitami u nás tedy studenti mohou udělat nejen mezinárodní maturitu, ale i titul bakalářský. Uplatnění je opravdu mnohem širší než jsme čekali a obrovský efekt je především v získání schopnosti používat angličtinu jako jazykový prostředek, a to plně automaticky. T.j. studenti tím, že studují část předmětů v angličtině, komunikují a jsou schopni v angličtině pracovat na vysoké úrovni.
Absolventi tohoto anglického oboru pak ve srovnání s absolventy českých oborů, které také máme, dosahují maximálního počtu bodů z angličtiny u celostátních českých maturit. Výborné výsledky ale mají všichni studenti a to především díky měsíčním stážím do Anglie a Německa, které máme plně hrazené z grantu Leonardo, podporované tedy Evropskou unií.
A celková úspěšnost u maturit? A úspěšnost přijetí na VŠ?
„Celková úspěšnost u maturit je u nás 90%, úspěšnost přijetí na VŠ 93%.“
Velký zájem u mladých lidí je také o moderní výukové trendy jako je třeba mobilní zařízení. Jakou s tím máte zkušenost?
Ze zkušenosti víme, že ideální je kombinace výuky cca poloviny předmětů s elektronickym materiálem a poloviny klasicky. Největší výhodou je uchování všech dostupných učebnic v elektronické podobě na tabletu či mobilním telefonu bez nutnosti nosit těžké břemeno denně do školy a klasické učebnice pak zůstávají doma.“